onsdag 4 augusti 2010

Färskpotatis är livskvalité

Media skriver om att äldreboenden i Skövde och Vänersborg serverar fjolårspotatis när vi andra njuter av färskpotatis. Detta är min värsta mardröm med att bli gammal. Tänk att inte få njuta av god hemlagad mat som doftar gott och som är färsk. Tänk om jag får min middag serverad i en liten låda täckt med plast innehållande processad mat från ett stort företag som kommunen har upphandlat ifrån för att det var billigast. Nej, Gud förbjude, då lämnar jag in handduken. Detta handlar om värdighet och livskvalité. Värdigheten vill jag behålla när jag blir äldre. Det handlar för mig om att få god omvårdnad, meningsfull sysselsättning, kunna hålla mig fräsch och snygg, äta god hemlagad mat och ha tillgång till umgänge och och socialt liv så länge som möjligt. Detta måste vi ha råd med i Sverige!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar