onsdag 10 oktober 2012

USA Dag 6: Lone Star State

Efter en tidig start i Washington landade vi i Austin Texas vid lunchtid. Denna cowboy och oljestat var under tre år mitt hem. Jag kände mig hemma direkt. En avspänd stil mixat med vänlighet och glädje är något jag alltid längtat tillbaka till. Jag slängde mig bokstavligen över första bästa enchilada serverad med refried beans och guacamole. Eftermiddagen tillbringades med Dave Beckwith som började som journalist och var framgångsrik Vita Huset-reporter under flera år. Han fanns även med som reporter under Watergate. Han lämnade journalistiken och har sedan 20 år varit inblandad i de olika senatorkampanjerna i Texas. När han talar om taktik i kampanjer använde han ett krigsspråk; attack, anfall och försvar. Jag får en liten tankekullebytta när han säger att för 20 år sedan var det mycket lättare att nå ut till sina väljare. Alla hade en tidning och det fanns två kanaler, fanns man där så hade alla nåtts av budskapet. Idag med tweets, FB och satelliter får man tänka helt annorlunda. Och jag som trodde att det blev lättare med tekniken!!
Austin kallas numera "the Live Music Capital of the World" och den stora musikfestivalen börjar idag, Spännande!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar